El primer atropellament es va produir al setembre, quan un autobús va embestir una dona de 38 anys. Al tram on han passat aquests dos sinistres, hi ha tres carrils: dos en sentit ascendent i un de descendent, reservat als taxis i autobusos, que circulen en direcció contrària a la resta de vehicles. Tot i que no és l’única via de la ciutat amb aquestes característiques, els veïns diuen que genera confusions a l’hora de travessar. Els qui viuen a la zona, a més, es queixen que alguns vehicles hi circulen a masa velocitat. I a tot plegat, cal sumar-hi que no tots els vianants travessen per on toca.

Les circumstàncies de l’accident d’aquest dimarts encara no estan clares, però segons diversos testimonis la víctima sortia d’un forn de pa proper. La unitat de recerca i prevenció de l’accidentalitat de la Guàrdia Urbana n’està investigant les causes. Aquesta és la segona persona gran que mor atropellada des de principis d’any a Barcelona, després que el 5 de gener un vianant de 89 anys va morir després de ser atropellat per una moto, al districte de Nou Barris.

Nou pla de mobilitat pel Guinardó

Des de l’Associació de Veïns Joan Maragall del Guinardó, estan treballant amb l’Ajuntament per repensar la mobilitat al conjunt del barri, tant als carrers interiors com a les vies perimetrals com l’avinguda de la Mare de Déu de Montserrat. Tot i que, segons han explicat els veïns, de moment no s’han posat mesures concretes per aquesta avinguda sobre la taula, creuen que el pla global també ajudarà a millorar-hi la situació i barallen opcions com modificar la xarxa de bus o regular-hi la velocitat. Per ara, s’han fet dues reunions entre veïns i Ajuntament, tot i que les dues parts les desvinculen dels accidents que hi ha hagut en aquesta via.