Fa quatre anys que es va pacificar la part superior de Major de Sarrià amb la reurbanització d’un tram del carrer que es va convertir en plataforma única. Els cotxes, però, hi segueixen passant amb molta més freqüència que la desitjada. Fa dos anys i mig el consistori va intentar reduir el trànsit suprimint un sentit de circulació al carrer de Ramon Miquel i Planas, posant més presència de la Guàrdia Urbana i fent talls de circulació en horari escolar. Les mesures, però, no han acabat de funcionar i l’Ajuntament va anunciar al consell de barri de Sarrià del 7 de novembre que té previst copiar la solució que s’està implementant al Raval, amb la instal·lació de càmeres que controlin l’accés dels vehicles.

Càmeres vinculades a un sistema informàtic

Tot i que encara no s’ha fixat una data d’implementació i falta concretar molts detalls, el consistori té previst instal·lar càmeres de control per restringir l’accés als entorns de la part superior de Major de Sarrià. Així ho va explicar la gerenta del districte, Maite Català, al consell de barri de Sarrià, que va admetre que el nombre de vehicles que passen per aquest carrer no s’havia reduït gaire des que es va pacificar.

Els aparells estaran vinculats a un sistema informàtic que està desenvolupant l’IMI (Institut Municipal d’Informàtica) i que comprovarà si el vehicle està registrat a la zona o no, i això determinarà les possibles sancions. Actualment s’està estudiant quines són les millors ubicacions per posar-les.

El consistori també va considerar posar pilones però ho va descartar perquè no es poden col·locar per manca d’espai ja que interferirien en el pas. Català també va explicar que el consistori no descarta instal·lar-hi un radar per assegurar que els cotxes dels veïns i els vehicles de càrrega i descàrrega respectin la velocitat màxima.

Les famílies denuncien el perill de caminar per Major de Sarrià

En hora punta la part superior del carrer Major de Sarrià és utilitzada, a més dels vehicles, per moltes famílies que van a les escoles dels entorns caminant. Denuncien que a vegades és un perill passar per aquesta via perquè alguns cotxes van molt ràpid. De fet, l’estudi de mobilitat que hi va fer l’Ajuntament va registrar velocitats de fins a 60 km/h, quan la velocitat màxima permesa en aquest carrer pacificat és de 10 km/h. Veïns i famílies usuàries del carrer lamenten que se segueixi utilitzant com a drecera per accedir a la via Augusta, una situació que podria canviar una vegada es posin en funcionament les càmeres de control.