És el darrer dia que han de donar alternatives de transport als usuaris de Rodalies abans que es normalitzi la circulació entre l'Estació de Sants i Bellvitge. És el tall de Rodalies més important que s'ha fet mai. A banda del cost de les obres, Renfe ha invertit cinc milions en informació per suavitzar les molèsties inevitables. XAVIER BERMÚDEZ "Hem anat a l'aeroport i hem agafat l'autobús perquè no hi ha tren però hem anat molt bé i la informació ens l'han donat molt ràpid i molt bé". La interrupció del trànsit ha permès completar la cobertura de les vies. Una actuació que ha generat molta expectació. JOSEFA CASANOVA "A mi m'agradava més quan era antic, aquí hi havia el cine Manelic, hi havia una sala de ball que en deiem La joventut". MARIA PERELLÓ "Anava a veure el tren, mirar el tren m'agradava, però m'hauria agradat que tot hagués estat més net, no tants fils pel mig". JOSEP ATIENZA "Està bastant bé, molt ràpid, i pensem que quedarà maco i ja era hora que ho fessin". "Sobre aquestes vies s'hi construirà una gran zona verda. Els veïns però, hauran d'esperar tres anys per veure aquest gran parc, que suposarà una inversió de 70 milions d'euros". Unes obres que segons l'Ajuntament no s'endarreriran perquè ja disposen del finançament.

A partir d’ara s’urbanitzarà una àrea de 57.000 metres quadrats per crear un gran espai verd. Els passatgers afectats per aquestes obres han fet les primeres valoracions sobre el dispositiu alternatiu de transport habilitat per Renfe i les molèsties ocasionades pel tall.

Renfe s’ha gastat cinc milions en informació i fins i tot ha introduit nous canals com el Twitter per garantir alternatives a tots els usuaris.

La majoria posa bona nota a Renfe pel que fa a la informació però les molèsties ocasionades pel tall són una altra qüestió. Els usuaris afectats han vist incrementar la durada del seu viatge una mitjana de 20 minuts però els trens han arribat a l’hora. Segons Renfe, el serveis de Rodalies han obtingut una puntualitat mitjana del 98,25%.