S'ha tornat a xifres de fa més d'una dècada. El mes d'agost ha deixat un balanç tràgic a les carreteres catalanes pel que fa a accidents de moto, nou víctimes mortals. Una xifra que no es veia des de l'any 2000. Mentre el nombre d'accidents mortals en vehicles de quatre rodes ha caigut de manera considerable, reduir els accidents de moto continua sent la gran assignatura pendent. Per això, el Servei Català de Trànsit assegura que cal emprendre mesures. JOAN AREGIO, director del Servei Català de Trànsit "Hi haurà parts de conscienciació, parts dirigides a les motos i d'altres que hauran d'anar dirigides als altres conductors. Hi haurà d'haver atenció especial en determinades carreteres, atenció especial en determinats moments, com per exemple ser més curós el cap de setmana que la resta." Barcelona, aquest estiu, tampoc no ha quedat exempta d'accidents. Els motoristes són conscients que en moto cal extremar precaucions a l'hora de circular. Ara bé, n'hi ha que reconeixen que encara hi ha feina per fer. "Potser hi ha motos que condueixen malament, però també penso que els cotxes no respecten prou les motos." "Hi ha massa gent que va ràpid, va molt ràpid." "A partir d'avui, a més, aconseguir la llicència per conduir motos de gran cilindrada com aquesta serà una mica més complicat. La Direcció General de Trànsit exigeix ara als conductors un curs extra de nou hores." XAVIER RUESTES, gerent de la Fundació RACC "Creiem que val la pena que dediquin unes quantes hores a assumir nous conceptes sobre conduir en condicions meteorològiques adverses, a conduir en situacions de risc." Les motos de gran cilindrada són, precisament, les més implicades en accidents mortals. La Direcció General de Trànsit espera que la mesura contribueixi a fer que la tendència canvïi.