Renfe està a punt de tornar a fer el salt a França, aquest cop en solitari, i ho farà amb tarifes de baix cost. La companyia posarà aviat a la venda bitllets a partir de 29 euros per al trajecte de Barcelona a Lió o a Marsella i a partir de 19 per a recorreguts més curts, fins a Narbona o Montpeller. A més, els bitllets per viatjar amb alta velocitat entre les ciutats franceses es podran comprar per 9 euros. Oferirà bitllets d’alta velocitat a destinacions com Marsella, Montpeller, Avinyó, Béziers, Aix-en-Provence, Lió o Narbona.
Els responsables de Renfe asseguren que aquesta estrena “es farà en breu i en pocs dies” i que només se n’estan ultimant “alguns detalls tècnics”.
Competència directa a Ouigo
El president de Renfe, Raül Blanco, afirma que l’objectiu és convertir la companyia en un operador de referència, en competència directa amb l’empresa nacional francesa, SNCF, que a Espanya opera a través de Ouigo.
Des de la companyia afirmen que quan el servei comenci, serà la primera vegada que una empresa espanyola circuli en operacions comercials més enllà de Perpinyà. Per accelerar l’estratègia d’internacionalització Renfe ha dut a terme una important reestructuració organitzativa i ha creat la societat Renfe Projectes Internacionals.