L’eliminació a Google Maps del Bus del Barri 116 per reduir l’ús que en feien els turistes ha tingut un efecte immediat. Segons ha detallat la tinenta d’alcaldia Laia Bonet en la Comissió de Presidència, Seguretat i Règim Interior, s’ha passat de 3.000 validacions diàries a unes 2.000 “i, fins i tot, a menys de 1.000“. La mesura també ha tingut un impacte positiu en el nombre d’alertes per excés de passatge dins els vehicles de la línia. Els avisos s’han reduït de 10 a 20 al dia a menys de cinc o, inclús, cap.
Una mesura eficient, per ara
Bonet ha recordat que la iniciativa no va ser ben rebuda a la Comissió d’Urbanisme del mes de febrer. Quan el govern va anunciar aleshores la intenció d’eliminar del Google Maps el 116, “alguns la van titllar d’absurda”, ha recordat.
Ha explicat, a més, que es tracta d’una mesura excepcional. Tanmateix, l’Ajuntament ha matisat que caldrà veure ara si “serà permanent o temporal”. Bonet ha afegit que “l’interès mostrat pels mitjans pot tenir també un efecte contrari”.
El govern descarta aplicar la mateixa mesura al Bus del Barri 119
ERC, en un prec presentat a la mateixa comissió, ha demanat que s’estudiï eliminar també de Google Maps línies de Bus del Barri en altres zones més turístiques, com ara el 119, que arriba fins a les bateries antiaèries del turó de la Rovira. La proposta, però, s’ha descartat perquè el govern entén que l’impacte és molt diferent. Aquesta línia del Carmel té unes 800 validacions diàries, és a dir, “només una quarta part de les del 116”. Per aquest motiu, es buscaran altres solucions possibles.