Després d’estudiar el traçat del tramvia i els autobusos que l’Ajuntament de Barcelona proposa per a la remodelació de la plaça de les Glòries, la plataforma Promoció del Transport Públic (PTP) critica que el plantejament municipal comportaria un recorregut tortuós que incrementaria el temps de viatge per al tramvia i faria perdre capacitat i competitivitat tant del bus com del Trambesòs. En canvi, l’entitat fa una proposta que implica endreçar el trànsit per corredors i no per tipus de transport a més d’eliminar una ziga-zaga a l’altura del carrer de la Ciutat de Granada.
Entre tres i cinc minuts més de trajecte
Una de les crítiques que la PTP fa al disseny de l’Ajuntament és que el traçat tortuós del tramvia —que fa una ziga-zaga al carrer de la Ciutat de Granada— faria incrementar entre tres i cinc minuts el temps de viatge a tots els itineraris de Glòries i el Besòs. A més, segons l’anàlisi de la PTP, també es generarien encreuaments ineficients entre bus i tramvia i quatre cruïlles de la plaça perdrien capacitat per a tots els usuaris. Per al transport públic això comportaria un increment del temps de viatge.
Traçats més directes i cruïlles més senzilles
Davant d’això, la PTP fa una proposta alternativa que implica eliminar la ziga-zaga pel carrer de la Ciutat de Granada i fer dos corredors independents de transport públic: d’una banda el de la Gran Via, per a autobusos i tramvia, i de l’altra el de la Diagonal, només per al tramvia. Així, segons defensa l’entitat, s’eliminarien incompatibilitats als semàfors i els temps de viatge s’escurçarien ja que els traçats serien més directes i les cruïlles, més senzilles.
La PTP defensa que la seva proposta manté totes les zones verdes de la plaça de les Glòries i els espais per a vianants. A més, asseguren que aquesta proposta seria més econòmica de fer ja que implica menys canvis en el traçat de les vies que ja hi ha actualment.
Oberts al diàleg
La PTP ha fet pública aquesta proposta en un comunicat en què també ha assegurat que posen a disposició del consistori la “voluntat de diàleg i capacitat tècnica per ajudar a resoldre els reptes del nostre sistema de transport públic”. Per la seva banda, fonts municipals també han assegurat que l’Ajuntament està obert a reunir-se i parlar de la nova proposta.