Les estratègies són múltiples. Preguntar, mirar al mapa o intentar desxifrar els panells. Molts usuaris creuen que els indicadors de Ferrocarrils i de Renfe són confusos. MERCÈ BERGUEDÀ, usuària Renfe "És complicat per la gent que no s'ho coneix. Pels qui l'utilitzem sempre, ja ho sabem." AITOR ORTEGA, usuari Renfe "Pregunto, miro... o si no, me espavilo." Per solucionar-ho, l'associació de Promoció del Transport Púbic ha presentat una proposta per unificar la nomenclatura del transport ferroviari. Les línies de metro passarien a portar una M al davant. Així, la L3 s'anomenaria M3. El mateix passaria amb totes les línies de ferrocarril. La L6 seria, doncs, la M6. El canvi no afectaria a les línies de rodalies de Renfe, però sí als regionals, que s'indicarien amb un zero al darrera. La línia que va a Portbou es convertiria, per tant, en la L30. RICARD RIOL, president de PTP "Actulament un usuari quan està a les andanes només veu l'indicador de la destinació, però n'hi ha que si pot anar per camins diferents. El fet que no es posi el número de línia fa que es puguin arribar a perdre 40 minuts si escull una línia en lloc d'una altra." D'altra banda, l'associació ha dissenyat el que seria el primer plànol ferroviari que inclou tot Catalunya. Però, segons expliquen, les millores haurien d'anar més enllà. Asseguren que també cal modificar la senyalització dels combois de la Renfe. Aquest mateix matí l'associació ha portat les seves propostes al Departament de Política Territorial i Obres Públiques. Esperen reunir-se amb el nou conseller, Lluís Recoder, ben aviat.