L’Ajuntament de Barcelona vol que a l’avinguda Meridiana a l’altura de la Sagrera no hi hagi cap estació d’autobusos encoberta. Per això, proposa reduir el nombre de busos interurbans que hi fan parada. El tram conflictiu és entre els carrers de Felip II i Garcilaso. Aquí, segons l’estudi fet pel consistori, cada dia tenen parada terminal d’inici i final 451 autobusos i es vol que més de la meitat deixin de fer-la.
Aquesta reacció municipal sorgeix com a resposta a la negativa de veïns i comerciants al projecte de reforma del quart tram de la Meridiana que va ser aprovat de manera inicial al gener i que preveu crear un doble carril per a l’autobús.
Es vol reduir un 69 % els autobusos que hi fan parada
La proposta de l’Ajuntament de Barcelona per eliminar l’estació camuflada de la Meridiana afectaria diverses línies. D’una banda, 162 autobusos que venen de localitats properes com Ripollet o la Universitat Autònoma de Barcelona no farien l’aturada per ajustar el temps dins de la ciutat, sinó fora. També proposen que 149 més, com els que provenen de Caldes de Montbui o Badia del Vallès, finalitzin el recorregut en altres instal·lacions com ara a l’estació de Fabra i Puig o al futur intercanviador de les Glòries. D’aquesta manera, el consistori calcula que es reduirien un 69 % les parades a la Sagrera.
Segons la tinenta d’alcaldia de Mobilitat, Janet Sant, ja s’ha iniciat la negociació amb la Generalitat per efectuar aquests canvis: “És un tema d’ordenació perquè els autobusos no s’estiguin movent absurdament per la ciutat ni al mig de la Meridiana”.
També proposen que menys autobusos entrin pel barri
Des de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona també volen limitar el nombre d’autobusos que entren pels carrers de la Sagrera per fer el canvi de sentit de la ruta. Aquest es faria a la cruïlla de la Meridiana amb Espronceda, actualment en obres, amb un gir de 180 graus. Això permetria reduir un de cada tres autobusos que circula pel barri.
Veïns i comerciants, en contra de l’estació camuflada
Totes aquestes idees han de ser aprovades per la Generalitat de Catalunya. L’Ajuntament de Barcelona busca ara la complicitat dels veïns i comerciants. Cap de les dues entitats volen que, amb la reforma de la Meridiana, es faci una estació d’autobusos camuflada. Segons l’Associació de Comerciants de la Sagrera, això generaria encara més contaminació i trauria més visibilitat als comerços. Des de l’Associació de Veïns de la Sagrera insisteixen que els autobusos s’han d’aturar en un lloc adequat on tant viatgers com conductors puguin esperar amb comoditat.