La idea d’instal·lar un radar per trams a Barcelona no és nova. De fet, l’Ajuntament ja fa temps que ho havia decidit tot i que el pas ha costat de donar. El consistori vol evitar la picaresca de molts conductors que redueixen la velocitat just abans d’arribar al radar per evitar que els multin, i acceleren un cop passat l’aparell. I això és, justament, el que evita el radar per trams. Es tracta d‘instal·lar dos aparells, un a l’inici i l’altre al final del tram que es vol vigilar, que s’encarreguen de fer una mitjana de la velocitat del vehicle. Si la velocitat supera el límit permès es sanciona el vehicle.
La tria d’aquest tram no és casual. De fet, ja és una zona en què la velocitat està limitada a 60 km/h però en què, tot i això, s’hi registra un elevat índex d’accidentalitat. Dels 134 accidents que es van produir a la ronda de Dalt l’any passat, 44 (gairebé un 30%) es van concentrar en aquesta zona.
A Catalunya ja funcionen 10 radars per trams. Ahir es va instal·lar l’últim, que encara està en fase de proves, a l’autopista AP-7, entre Ulldecona i Amposta, que controla un tram de 18 quilòmetres en els carrils en direcció Barcelona. És un dels sis nous radars que ha previst instal·lar el Servei Català de Trànsit i que també entraran en funcionament els propers dies.