Aquest divendres ha arrencat la vaga al servei de “handling” d’Iberia de quatre dies, coincidint amb el cap de setmana de Reis i l’operació tornada de Nadal. L’aturada del servei de terra de la companyia ha començat després de diverses negociacions fallides entre l’aerolínia i els sindicats. L’última ha estat aquest mateix dijous i s’ha allargat més de quatre hores sense cap entesa entre ambdues parts.
En un comunicat el sindicat USO, un dels convocants de l’aturada, ha lamentat que l’empresa mostri despreocupació cap als treballadors.
Seguiment del 14,61 %, segons Iberia
Les primeres hores de vaga al servei de “handling” d’Iberia estan transcorrent amb “normalitat” i, tot i que el dia ha arrencat amb un seguiment del 17 %, el percentatge ha baixat a un 14,61 %, segons ha assegurat la companyia en un comunicat aquest divendres al matí. Iberia afirma que s’estan complint el serveis mínims i que no s’ha registrat cap incidència relacionada amb el conflicte laboral. A més, assenyala que el 95 % de la plantilla programada s’ha presentat al seu lloc de treball.
El director corporatiu d’Iberia, Juan Cierco, ha insistit que la vaga és “inexplicable” perquè els treballadors tenen assegurat el seu lloc de treball i les condicions salarials i extrasalarials garantides, tal com recull el cinquè conveni del sector.
50 vols cancel·lats a l’aeroport de Barcelona
Iberia ha cancel·lat més de 440 vols a tot l’estat. D’aquests, una cinquantena tenen com a origen o destinació l’aeroport de Barcelona-el Prat. En concret, la companyia ha cancel·lat 14 vols d’aquest divendres, 10 de dissabte, 10 de diumenge i 16 de dilluns. La companyia ja ha reubicat el 92 % dels viatgers afectats i afirma que els usuaris que ho desitgin poden demanar el reemborsament dels bitllets.
Coincidint amb l’inici de la vaga, CCOO i UGT han convocat una concentració a la Terminal 1 de l’aeroport de Barcelona per denunciar “la falta de voluntat negociadora de l’empresa”.