La CGT i CCOO han suspès de manera temporal la vaga del Bicing indefinida que s’estava duent a terme a Barcelona des del 14 de novembre. Els sindicats han arribat a un preacord amb Pedalem, l’adjudicatària del servei, després de les reunions entre el comitè d’empresa i l’empresa aquest dilluns i dimarts, que han permès posar punt final, almenys fins a finals d’any, a les aturades i protestes dels treballadors. Gràcies a aquest preacord, el servei s’ha reactivat aquest dimecres, 21 de novembre, a les 7 h del matí.
Els usuaris encara en noten les conseqüències
En algunes estacions hi ha cua d’usuaris que han hagut d’esperar més de 10 minuts per agafar una bicicleta i en algunes parades hi ha bicicletes espatllades que no s’han retirat. És el cas de la parada del carrer de Provença amb Roger de Flor. Alguns usuaris lamenten que l’aplicació no funciona del tot bé.
Quins són els acords salarials?
El preacord se centra sobretot en augments salarials —en un punt intermedi entre les pretensions de treballadors i empresa—, la creació de nous plusos i la incorporació de rotacions al torn de cap de setmana, entre d’altres. Els sindicats reclamen a l’empresa signar un conveni per als propers cinc anys abans que acabi de final d’any que incorpori les millores acordades. Si no, ja avisen que reactivaran les aturades.
S’apuja el sou a tota la plantilla en 4.000 euros de forma progressiva del 2024 al 2028 en cinc anys. A banda, hi haurà una equiparació salarial en la categoria de logística i per a les tasques de mecànica, magatzem i administrativa en dos anys, fet que suposa més de 1.300 € per persona i any. S’ha pactat un plus per als treballadors que estan al carrer de 850 euros el 2024 i fins als 900 € el 2028. El personal que treballa els caps de setmana tindrà un cap de setmana de festa i un plus de 150 € al mes. També s’ha pactat un plus de nocturnitat que s’aplicarà el 2024 i serà de 270 € fins a arribar als 310 € el 2028. Hi haurà també un plus de festius de 40 €.
L’Ajuntament ampliarà la flota i les estacions el 2024
L’Ajuntament té previst ampliar la flota del Bicing amb 1.000 bicicletes elèctriques més el 2024. També preveu 74 parades noves. D’aquestes, més de la meitat estaran situades a Sant Martí i l’Eixample, però també se n’instal·laran a la Trinitat Nova, la Clota i el Carmel.
Segons ha anunciat el consistori, les primeres 500 bicicletes elèctriques començaran a funcionar durant el segon trimestre del 2024 i el mig miler restant, a finals d’any. Amb aquesta ampliació Barcelona assolirà un total de 5.000 bicicletes elèctriques, 3.000 de mecàniques i 593 estacions.