Un 43,1 % dels socis que anaven al Camp Nou els dies de partit hi anaven en cotxe o moto, d’acord amb dades facilitades pel Barça. Ara, amb el futur estadi, es vol reduir a gairebé la meitat aquest percentatge de desplaçaments amb vehicle privat. El pla de mobilitat del Camp Nou, que s’ha d’aprovar aquest mes de juny, vol reduir al 27,8 % l’accés en cotxe i moto a l’estadi i, per tant, incrementar els desplaçaments fins a la zona en transport públic.

Per aconseguir-ho, el club assegura tenir en marxa negociacions amb la Generalitat de Catalunya per avançar un any la inauguració de l’estació Camp Nou de l’L9 —actualment en construcció. També estan en converses amb TMB per doblar els combois de metro, de 1.000 persones a 2.000 per comboi, i per augmentar la freqüència de pas dels trens.

Fonts del departament de Territori confirmen a betevé que mantenen converses amb el Barça sobre el desenvolupament de l’obra a l’entorn del Camp Nou i que’arribada de la tuneladora a Mandri aquest estiu servirà per a planificar les tasques necessàries per excavar fins a l’estació de Lesseps . TMB confirma també aquestes converses i assegura que estudiarà la viabilitat de totes aquestes propostes.

Un aparcament per a 3.200 cotxes, 1.000 motos i 700 bicis

El Futbol Club Barcelona, el districte de les Corts i les principals entitats veïnals de la zona encaren la recta final de les negociacions amb una darrera reunió pendent que es farà dimarts, 4 de juny. Els equips blaugrana tornaran a jugar a l’estadi el 15 de desembre del 2024. El pla també incorpora com a peça clau l’aparcament soterrat que hi haurà a l’estadi amb capacitat per a 3.200 cotxes, un miler de motos i 700 bicicletes. Aquesta infraestructura eixugarà la meitat dels vehicles que habitualment arriben a les Corts en dia de partit.

Dues hores abans d’un enfrontament entren a la zona de les Corts 6.900 cotxes, 2.100 motos i 120 autocars, segons l’estudi que l’empresa Intra ha fet per a l’Ajuntament de Barcelona.

Canvis en la mobilitat per evitar embussos

L’informe apunta diferents canvis en la mobilitat a la zona per evitar el màxim d’embussos possible. S’han fet simulacions sobre una possible obertura del carrer de Martí i Franquès cap al tronc central de la Diagonal, un canvi a sentit doble del carrer de Carles Ferrer i Salat, també un canvi a sentit únic (Llobregat) de la travessera de les Corts i un canvi a sentit únic (Besòs) del carrer del Cardenal Reig.

En dies de partit, les dues primeres opcions tenen una valoració positiva i, en canvi, la modificació de Cardenal Reig no funciona bé. Per contra, en jornades habituals, l’obertura de Cardenal Reig es valora negativament perquè fa inviable el pas de tramvies en doble sentit. Tot plegat està encara en estudi i en la reunió del dia 4 de juny s’acabarà de determinar quines d’aquestes modificacions s’apliquen.

El districte de les Corts explica a betevé que, quan les propostes del pla de mobilitat ja siguin fermes, les comunicaran.

Veïns reclamen poder entrar als pàrquings de casa

Un dels temes més candents en les negociacions és la possibilitat que els veïns dels carrers propers al Camp Nou, com Mejía Lequerica, travessera de les Corts i l’avinguda de Xile, puguin tenir una targeta per accedir als seus aparcaments en dies de partit. Denuncien que fa uns anys en tenien, però que els la van retirar i que, des d’aleshores, en dies de partit han de fer voltes de dues hores esperant que s’obri l’accés.

El president de la Coordinadora de Veïns de Mejía Lequerica, Joan Hernàndez, denuncia que les reunions no han servit de moment perquè s’acceptin les peticions vels veïns. Eduard Català, president de l’Associació de Veïns Racó de les Corts, apunta que cal centrar-se en la mobilitat de la gent. Des de l’associació de veïns del Camp Nou, Anna Ramon assegura que el volum de gent que arriba en dies de partit és molt gran i que les sortides seran complicades si no es pensa bé la mobilitat.

La presidenta de l’Associació de Veïns de l’Avinguda de Xile, Marta de Prats, denuncia que tallen aquest carrer quan hi ha partit i que això deixa incomunicades milers de persones.