Les queixes se sumen a les dels aficionats blaugrana que ja han tornat i que van explicar, alguns d’ells a través del Twitter, la seva particular odissea a l’aeroport de Schönefeld, amb esperes llarguíssimes dins d’una nau sense que ningú no els informés de res. També el FC Barcelona s’ha dirigit a la UEFA per denunciar uns fets que, segons alguns usuaris de les xarxes socials, ja es van repetir en edicions passades.

400 euros d’indemnització, segons l’Agència Catalana del Consum

Per a tots els passatgers afectats, l’Agència Catalana del Consum ha emès un comunicat en què especifica que la compensació econòmica per a tres o més hores de retard en vols d’entre 1.500 i 3.500 quilòmetres, com és el cas, hauria de ser de 400 euros.

També explica que a més de pagar les indemnitzacions, la companyia aèria corresponent ha de subministrar gratuïtament als viatgers menjar i beguda, allotjament i vies per comunicar-se, com trucades o correus electrònics.

Als culers afectats, l’agència recomana que es dirigeixin a l’agència de viatges on van comprar el vol per presentar la reclamació o la transmetin directament a l’aerolínia sí van contractar-hi el viatge sense intermediaris.

Quatre jornades de vaga de controladors aeris

Totes aquestes incidències coincideixen aquest dilluns amb la convocatòria de quatre jornades de vaga de controladors aeris arreu de l’estat. La primera és aquest dilluns i pot afectar fins a 1.300 vols. La resta, estan previstes per als dies 10, 12 i 14 de juny. Es tracta d’aturades parcials, entre les 10 i les 12 h i de les 18 a les 20 h. A l’aeroport del Prat s’espera que l’afectació sigui només relativa, ja que s’ha establert un servei mínim del 70%. La vaga es fa per protestar contra la decisió de sancionar una seixantena de treballadors per tancar l’espai aeri el desembre de 2010. Segons el col·lectiu que protesta, la responsabilitat és d’Enaire, l’empresa que gestiona la navegació aèria, la qual suposadament s’ha negat a assumir-la.