D’entre els requisits que demanarà el govern a l’hora de concedir el segell hi haurà l‘espai per a les aules, la qualitat ambiental de les escoles i els vehicles i que el personal estigui format i reciclat. Uns requisits que, segons la presidenta de la FAB, Maria Olivera, són incompatibles amb els centres de baix cost.

En aquest sentit, Olivera ha explicat que “hi ha preus que no s’entenen”, tenint en compte les despeses que es deriven d’aspectes com els sous dels empleats, el manteniment dels cotxes o el de les aules. La presidenta de la FAB ha explicat que hi ha centres que imposen clàusules abusives, com fer pagar 700 euros en cas de deixar l’autoescola abans d’acabar el curs.

Un dels socis fundadors de l’autoescola de baix cost Hoy voy, Carlos Durán, ha defensat en una entrevista a Barcelona FM el paper d’aquests centres i ha explicat que en el seu cas s’ha reduït costos amb “l’automatització de processos que fins ara s’han fet de manera manual”. Durán ha afirmat que veu amb bons ulls el segell de qualitat que proposa la Generalitat per eliminar, diu, les autoescoles que sí que utilitzen clàusules abusives.