Són els darrers retocs abans que entri en funcionament l'aparcament. Avui els treballs s'han centrat a les rampes d'entrada i sortida dels vehicles i als quatre accessos a peu. A l'interior, les dues plantes inferiors amb 442 places de cotxes, nou per a vehicles elèctrics i espai també per a motos estan del tot enllestides. "L'aparcament forma part d'un projecte més ampli que inclou soterrar l'àrea d'activitats logístiques del mercat, al primer nivell del soterrani, on també hi ha els magatzems." Les obres per completar la plataforma logística de la Boqueria continuaran fins a l'any que ve. De moment, els paradistes carreguen i descarreguen a la plaça. IMMACULADA GÓMEZ, paradista "El mercado depende de que la gente de fuera esté satisfecha y venga y tenga facilidades para entrar." Tot i que el pàrquing havia d'entrar en funcionament avui, als comerciants els han informat que no ho farà fins divendres. EVA LUGO, paradista "Esperem que treballem força perquè portem tres anys paradets, ho esperem amb il·lusió i els clients també. Ve molta gent amb cotxe." JOSEP SALLERÈS, paradista "Joc rec que hi haurà una petita remuntada amb la gent que vindrà a comprar. El pàrquing ha afectat moltíssim." Els treballs van rebre una empenta a la primavera amb els pactes per desencallar inversions entre el govern de CiU i el PP.
L’aparcament de la Gardunya està gestionat per l’empresa municipal Barcelona de Serveis Municipals (B:SM). La seva construcció forma part d’un projecte més ampli que inclou el soterrament de l’àrea d’activitat logística de la Boqueria, que se situa a la planta -1. El pàrquing dóna servei als treballadors i clients del mercat i als veïns de la zona.
La rampa d’accés a l’aparcament està situada al carrer de les Floristes de la Rambla i la sortida es fa pel carrer de l’Hospital. Per accedir-hi a peu, hi ha quatre punts d’accés. Dos al carrer de Jerusalem, un a Floristes de la Rambla i un a la mateixa plaça de la Gardunya.
Les obres van començar el setembre de 2010, quan es va tancar l’aparcament en superfície de la plaça. En principi els treballs ja haurien d’haver quedat enllestit molt abans, però l’aparició de restes de diverses èpoques en va retardar els temps d’execució. El projecte va rebre una empenta la primavera de 2013, en el marc dels pactes entre CiU i PP per desbloquejar inversions. Amb la nova instal·lació, el nombre total de places d’aparcament subterrani al Raval puja a 1.474.