Els ciclistes ja poden circular pel primer tram del carril bici del passeig de Maragall, entre els carrers de Conca i d’Olesa. Són dos vials unidireccionals que estan segregats en ambdós costats de la vorera i que recorren els límits dels districtes de Sant Martí, Sant Andreu i Horta-Guinardó. També s’ha habilitat el carril bici en els punts d’enllaç del passeig amb els carrers del Freser i del Rosselló per completar un recorregut de 1.200 metres. Per dur-lo a terme s’han hagut de sacrificar desenes de places d’aparcament de vehicles i s’ha eliminat un carril de circulació al passeig de Maragall en direcció muntanya.

Els primers usuaris s’han mostrat satisfets amb el nou carril tot i que alguns ciclistes han advertit que hi ha trams perillosos com els que travessen algunes parades de bus. Aquests dies els operaris encara estan instal·lant les noves senyalitzacions semafòriques que permetran regular el pas de bicis, vehicles i vianants a les principals cruïlles.

Dos trams pendents fins a Horta

La creació d’aquest carril bici ha tingut un cost d’1,2 milions d’euros. Ara quedarà pendent d’executar la continuïtat del vial fins al barri d’Horta per completar els 2,8 quilòmetres que té el passeig, un tram que els ciclistes reclamen des de fa anys i que es preveu que es dugui a terme en dues fases: la primera, des del carrer d’Olesa fins a l’avinguda dels Quinze i la següent, fins a arribar al carrer del Tajo.