Diumenge, 7 de novembre, a les 15 h. Els amants més fidels del món del tren i del ferrocarril tenien, des de feia temps, aquesta data marcada en vermell al calendari. Volien ser els primers usuaris a veure les tres noves estacions de l’L10 Sud.
El fet que aquesta inauguració s’hagi posposat sis mesos, encara havia generat més expectació, tal com a explicat a betevé Manel Fernández del Club Amics dels Ferrocarrils: “Hem pogut complir un somni que teníem des d’aquell moment, poder gaudir d’aquest tram a l’exterior i veure el paisatge”.
Una inauguració és cosa d’un dia i no es tornarà a repetir. Ser dels primers et causa la sensació de poder dir: Bua, he estat el primer!
Millora per als treballadors de la Zona Franca
També han celebrat l’estrena d’aquestes tres estacions els treballadors de les empreses situades al polígon industrial de la Zona Franca. De fet alguns ja les han estrenat aquesta mateixa tarda, “el que estic fent és anar a treballar en transport públic de qualitat, per fi, amb una rapidesa que abans no tenia” ha explicat la Laia Teixidó, una treballadora d’una d’aquestes empreses. Afegeix que, el fet de poder fer aquest tram en metro, farà que redueixi el temps de trajecte “abans havia de fer molta estona a peu per arribar al lloc de feina i ara em deixarà a menys de 10 minuts”, diu. Una millora que beneficiarà molts treballadors.
Una alternativa al transport privat
L’ampliació de l’L10 és una alternativa a l’ús del vehicle privat per poder arribar al polígon industrial de la Zona Franca, el Port i el ZAL, on treballen més de 37.000 persones. De fet, des del Port de Barcelona, calculen que aquestes tres noves estacions donaran servei a 22.500 treballadors potencials al dia. El següent pas és, diuen, millorar la connectivitat amb l’interior del port. “Estem creant, fins i tot amb obres físiques, capacitat de passar del metro a l’autobús, a la Línia 88, que serveix dins del port, de manera que l’utilitzi cada vegada més gent”, ha explicat Damià Calvet, president del Port de Barcelona.