Ha arribat la veritable prova de foc del nou túnel de les Glòries: el primer dia laborable en funcionament, que ha arrencat amb normalitat i fluïdesa del trànsit. Milers de vehicles ja estan utilitzant la infraestructura, que es va inaugurar aquest dissabte, 6 de novembre, després de gairebé set anys d’obres. En les primeres hores d’aquest dilluns no hi ha hagut embussos importants per accedir a la plaça on s’hi ha circulat sense problemes, tot i una certa confusió d’alguns conductors en l’accés al túnel des de la Gran Via.

entrada túnel Glòries primer dia

Algunes infraccions en el primer matí laborable

L’obertura del túnel ha implicat canvis de circulació que han sorprès alguns conductors. Un exemple n’és la prohibició als turismes de circular per la part de dalt de la plaça de les Glòries. Una via restringida només als autobusos i que, malgrat estar prohibit, han utilitzat aquest dilluns alguns vehicles.

infraccio turismes a Glòries passant per on només poden autobusos
Alguns turismes accedeixen a la plaça, en direcció Besòs, per un pas restringit només als autobusos.

Els punts més conflictius han estat al carrer de Castillejos a l’encreuament amb la Gran Via, just a l’inici de la plaça de les Glòries. Aquí s’hi circula en sentit mar creuant la Gran Via, però ara ja no es permet el gir per aquesta via, i molts conductors dubten en aquest punt i fins i tot opten per saltar-se la norma. També els que venen de la Gran Via en sentit Besòs, estan obligats a desviar-se per Castillejos, tot i que també alguns segueixen recte a través de la plaça de les Glòries per la superfície.

Alguns que pugen pel carrer de Badajoz tamb´é han sumat diverses infraccions, perquè tot i que tampoc poden girar pel mig de la plaça (només si baixen pel següent carrer, per Ciutat de Granada), hi ha qui ho fa per agafar el lateral de la Gran Via enllà.

Durant tot el dissabte fins a les 20 h, hi havien circulat 23.800 vehicles i la previsió és que hi passin més de 35.000 conductors al dia. De moment, però, només està oberta la circulació en Sentit Besòs i, per tant, només poden passar-hi els cotxes i motos que surtin de Barcelona per la Gran Via, ja que els carrils d’entrada a la ciutat es posaran en marxa a principis del 2022. Aleshores s’espera que el túnel permeti el pas de 43.000 vehicles que cada dia.

Confiança que absorbirà el trànsit previst

El gerent de Mobilitat i Infraestructures de l’Ajuntament de Barcelona, Manuel Valdés, s’ha mostrat confiat que la nova infraestructura “funcioni i pugui absorbir tot el trànsit previst“. De fet, el consistori espera que, en poques setmanes, els conductors s’hagin “familiaritzat” amb el túnel i que la sortida de la ciutat sigui fluida.

Ara, asseguren, cal “observar” des de la central de mobilitat i la central de túnels com evoluciona el trànsit per si cal fer qualsevol ajust per intentar “optimitzar la distribució del trànsit”. A més, ha detallat que el carril bici entrarà en funcionament en els pròxims dies.