Per la Terminal 1 de l’aeroport del Prat hi passen cada dia uns 8.000 taxis, que abans d’arribar als carrils d’encotxament de la mateixa terminal s’esperen en un espai proper. Són estones que poden oscil·lar entre una i cinc hores, depenent de la temporada, i que fan necessaris uns serveis mínims per a aquest col·lectiu, com lavabos o accés a menjar o begudes.
La nova zona d’espera que està operativa des d’aquest dimecres ocupa part de l’antic aparcament de treballadors de la T1 del Prat, a tocar de l’aparcament de llarga durada per a cotxes particulars. L’espai es troba a pocs metres d’on els taxistes esperaven fins ara, i que es va haver de tancar després d’anys de litigi entre Aena i la Generalitat, per la proximitat amb una zona protegida de l’espai natural del delta del Llobregat.
El conflicte entre les parts pel nou emplaçament s’ha allargat dos mesos i mig. La proposta inicial d’Aena consistia a unificar les zones d’espera de la T1 i la T2, però els taxistes la van rebutjar perquè era poc pràctica. Finalment, l’acord preveu mantenir les noves instal·lacions de manera provisional fins que no es puguin fer treballs d’obra fixa. D’ara endavant encara se n’han de substituir les marquesines actuals i repintar els carrils de circulació per adaptar-los a l’aparcament en línia i per encabir més taxis que amb la configuració actual.