La nova estació de metro d’Ernest Lluch entrarà en servei diumenge 25 de juliol. La nova parada de l’L5, que s’ubica entre les de Collblanc i Pubilla Casas, donarà més cobertura i més connectivitat en transport públic perquè serà intercanviador amb el Trambaix (línies T1, T2 i T3). Aquesta serà l’estació número 160 de la xarxa de metro, la 20a al terme de l’Hospitalet de Llobregat. L’obra per completar aquesta estació ha disposat d’una inversió de 17,8 M €.

Es preveu que l’estació d’Ernest Lluch registri 15.000 viatgers al dia, dels quals un 15 % faran intercanvi amb el tramvia. La seva posada en funcionament suposarà un estalvi d’emissions de 673 tones de CO2 equivalent a l’any. D’aquesta manera, l’actuació potenciarà una mobilitat més sostenible.

Dos anys d’obres

El govern va iniciar el juny del 2019 els treballs per completar l’estació de l’L5 d’Ernest Lluch, que ja disposava de l’obra civil executada. Els treballs han consistit principalment en el condicionament interior, la formació dels accessos, l’arquitectura, els acabats i les instal·lacions, juntament amb les construccions auxiliars de la nova estació, i les tasques d’urbanització en superfície. Ja s’han fet, també, les proves tècniques i de seguretat pertinents, abans de la seva entrada en funcionament.

Un accés a Barcelona i l’altre, a l’Hospitalet

Ubicada sota la carretera de Collblanc, al límit entre Barcelona i Hospitalet de Llobregat, l’estació disposa de tres nivells: carrer, vestíbul i andanes. El vestíbul, amb un accés per municipi a banda i banda del carrer de Collblanc, se situa a la cruïlla de la parada del Trambaix. A l’altre extrem de l’estació, a la cantonada amb el carrer d’Ernest Lluch de l’Hospitalet de Llobregat, s’emplaça la sortida d’emergència. L’estació està adaptada a persones amb mobilitat reduïda.