A Barcelona hi ha gairebé 300.000 motocicletes que es mouen entre cotxes, autobusos i furgonetes. Per millorar la seguretat dels conductors de moto i descongestionar el trànsit de la ciutat, Motoristes per Barcelona torna a posar sobre la taula que els motoristes puguin circular pel carril bus en hora punta, és a dir, entre les 8 i les 10 h i entre les 17.30 i les 20 h. Per comprovar l’efectivitat de la mesura, proposen fer una prova pilot de sis mesos.

Reducció de la sinistralitat

Gregori Hidalgo, membre de Motoristes per Barcelona, considera que la mesura milloraria la seguretat dels motoristes, el segon col·lectiu amb més víctimes mortals a la nostra ciutat l’any 2023. Assegura que el carril bus és molt més ample i el trànsit és més fluït que a la resta perquè “només circulen busos i taxis i no en tot moment”. A més, Hidalgo justifica la proposta amb dades de l’Observatori de Criminologia Vial. Segons un estudi de l’entitat, la sinistralitat s’ha reduït entre un 17 i un 23 % a les ciutats on ja s’ha aplicat la mesura.

L’Ajuntament descarta la proposta

Fonts municipals han dit a betevé que descarten rotundament la proposta perquè aniria en contra de la fluïdesa del transport públic. Una opinió compartida amb alguns usuaris de motos. Si bé la majoria de conductors donen suport a la proposta de Motoristes per Barcelona, d’altres es pregunten quins efectes que podria tenir en la mobilitat: “No sé si saturaríem el carril bus”, diu un conductor a betevé.