Trenta víctimes mortals cada any i gairebé 300 ferits greus en accidents de moto són dades que preocupen. I que costen cares: l'Ajuntament de Barcelona es va gastar el 2007 180 milions d'euros per fer-hi front. Una de les mesures que els darrers anys han ajudat a que no creixin els accidents tot i el gran augment de motos són les càmeres de control als semàfors. Per això la Guàrdia Urbana vol posar fins a 13 dispositius més per dissuadir els conductors de fer maniobres temeràries. Un altre aspecte que s'ha reduit molt és la concentració d'accidents en alguns punts negres. MANUEL HARO, cap de la unitat d'accidents de la Guàrdia Urbana "Cuando comenzamos en el año 2003, había alrededor de 100 zonas que acumulaban 10 o más accidentes de tráfico. El año pasado, había 51." Dels sis punts principals de la ciutat que acumulen més accidents, tres se situen a l'avinguda Diagonal, a les cantonades amb els carrers d'Aribau, Balmes i passeig de Gràcia. Els altres tres també es troben a l'Eixample, l'àrea amb més accidents però també la que acumula més densitat de trànsit. De fet, un de cada tres sinistres de moto passen en aquest districte. El RACC també ha comprovat que els qui acostumen a fer petites infraccions tenen més risc de patir accidents greus, i per això considera fonamentals les mesures de prevenció i informació. LLUÍS PUERTO, director de seguretat de la Fundació RACC "Podem identificar les persones que tenen més probabilitat futura de tenir un accident. I això, vist des del punt de vista de la prevenció, pot ser una eina molt potent perquè ens diu a qui ens hem d'adreçar en concret amb els seus noms i cognoms per dir-li que està en un grup de risc molt elevat i intentar fer alguna acció preventiva envers aquesta persona." També proposen endurir les sancions de les infraccions que provoquen els accidents més greus, com per exemple la de saltar-se els semàfors.

El Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC) ha presentat un estudi sobre la seguretat dels vehicles de dues rodes a Barcelona. Segons l’informe, cada dia es produeixen a la ciutat 21 accidents de moto. La majoria es concentren a l’Eixample, que és també el que registra major densitat de trànsit. Els punts on es produeixen més accidents estan situats a l’avinguda Diagonal, els carrers de Balmes i d’Aribau i el passeig de Gràcia.

Per reduir la sinistralitat, el RACC considera que són essencials més mesures de prevenció i informació.