r4 rodalies catalunya
Foto: Jordi Pujolar (ACN)

La complexitat de les obres a Rodalies de Catalunya que han començat fa uns dies ha generat nombroses complicacions a la xarxa ferroviària, especialment a l’R1, l’R4 i l’R8. Els treballs han obligat a deixar trams d’aquestes línies sense servei, posar serveis de bus alternatiu i modificar horaris i freqüències del servei. Un canvi d’horaris que, segons un dels maquinistes de Rodalies, no funciona. En un missatge a Twitter, que hores després ha esborrat, aquest maquinista de l’R4 de Rodalies afirma que fa quatre dies que treballa en el torn del matí i que és “pràcticament impossible” complir amb els horaris d’alguns trams de l’R4 Sud.

Aquesta situació afegeix, de rebot, genera també retards a l’R1, l’R3 i l’R7.

Denúncies per “excés de passatgers” a Rodalies de Catalunya

A la queixa d’aquest maquinista també s’hi sumen les d’alguns usuaris que denuncien “l’excés de passatgers” que hi ha als matins als trens de l’R4 de Rodalies, a causa de la baixa freqüència dels combois. En aquest sentit, alerten dels “perills de seguretat” que pot comportar.

Rodalies assegura que les queixes són “mínimes”

Rodalies de Catalunya assegura que no hi ha problemes de saturació als trens derivats d’aquests obres. Segons ha explicat a betevé el portaveu de Rodalies, Antonio Carmona, és normal que els primers dies hi hagi desajustos i explica que s’està treballant per solucionar-los. Assegura que totes les queixes que els fan arribar els usuaris es tenen en compte, però afirma que aquests són “mínimes“.

Carmona recorda que s’han duplicat les places dels trens amb combois de doble composició.