Les màquines continuaran aquí com a mínim 15 mesos més. Es retarda així el final de les obres de l'intercanviador d'Arc de Triomf, previst inicialment per l'estiu de 2012. Els treballs se centren ara en l'execució d'un segon vestíbul, a la plaça d'André Malraux, que permetrà l'accés a la línia L1 del metro i a la xarxa de Rodalies. El primer vestíbul, a prop del passeig de Sant Joan, ja es va posar en marxa el setembre passat. Avui el conseller de Teritori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha visitat l'estat de les obres, amb una inversió global de 37 milions d'euros. Ha destacat que, un cop enllestit, l'intercanviador aportarà més comoditat i seguretat a 16.000 viatgers diaris. Recoder ha lamentat, però, que des del Ministeri no s'hagi aprofitat aquesta obra per allargar les andanes que hi ha a l'estació de rodalies d'Arc de Triomf per passar de 170 a 200 metres i adaptar-les així als nous trens Civia. De fet, diu que això prova la capacitat limitada del seu departament respecte de l'administració central. En aquest sentit, el conseller ha negat un possible retorn de les competències de Rodalies al govern espanyol però ha dit que fins ara ha estat més un traspàs espiritual que real. El que tampoc queda clar si tirarà endavant és l'hotel de nou plantes que s'havia de construir a l'avinguda de Vilanova. De fet, la llicència és a punt de caducar i la construcció acumula tres anys de retard.

En una visita a les obres, el conseller de Política Territorial i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha proposat apujar les taxes aeroportuàries del Prat, per així poder abaixar les de Girona i les de Reus. D’aquesta manera, ha dit Recoder, es podria solucionar el conflicte obert amb la companyia que opera en aquests dos aeroports Ryanair, una companyia que amenaça de marxar.