TMB assegura que la demanda de la xarxa de metro durant el mes d'agost representa un 70% respecte als mesos d'hivern. En el cas de la xarxa d'autobusos, la demanda baixa fins al 55%. 38 LÍNIES DE BUS PASSEN AMB UNA FREQÜÈNCIA SUPERIOR ALS 15 MINUTS Aquests percentatges, per l'empresa, legitimen la reducció del servei però, tot i això, assegura que l'oferta de transport públic està una mica per sobre de la demanda. Un argument que no acaba de convèncer els usuaris habituals. "I a l'agost encara és pitjor perquè mira, ni es veu. Normalment baixo aquí miro allà a dalt al Tibidabo a veure si el veig, però ni de lluny" "És una mica rotllo perquè arribo tard a la feina. He d'esperar molt, sobretot al matí que tarda bastant, però no totes les línies, només algunes" CINTO SOLER, responsable de planificació de TMB "No és homogènia a nivell de tota la ciutat, ja que les línies que tenen major demanda estiuenca que és el cas de les platges, aquestes si que mantenen i es reforcen, inclús es posen articulats. I en canvi, hi ha altres línies que si que es disminueixen més degut a que la demanda també baixa més." Els usuaris de les línies que arriben al litoral noten de bon tros l'augment de turistes als autobusos. "I van molt plens, i no hi ha manera de que s'aixequin, és horrorós. Tot i això la gent gran prefereix esperar més i no haver de baixar a l'andana del metro. "Hi ha una cosa que és evident, el transport número 1, me'n vaig, el transport número 1 és el metro" Se'n va perquè sino haurà d'esperar com a mínim 20 minuts

Per exemple, els usuaris de les línies d’autobús del litoral barceloní tenen més servei d’autobusos que a la resta de la ciutat, ja que és sobretot a la platja on es concentra la demanda de turistes i ciutadans.