Aquest dilluns, 26 de juny, hi ha una sacsejada al transport públic de Barcelona. A banda del començament de les obres a l’L4 del metro, també comencen els treballs a la línia T4 del tramvia, que queda sense servei en tot el recorregut fins al 31 d’agost.

El tall es fa per connectar les noves vies del tramvia amb les que ja hi ha i per construir la nova parada a Glòries. Tot plegat s’emmarca en la primera fase de la connexió de les xarxes tramviàries, des de Glòries fins a Verdaguer.

Bus llançadora

Mentre durin els treballs s’habilita un bus llançadora entre les Glòries i Sant Adrià, que cobreix el tram afectat. En total fa nou parades: s’aturarà a Ca l’Aranyó, Pere IV, Fluvià, Selva de Mar, el Maresme, Fòrum, Campus Diagonal-Besòs, Port Fòrum i Estació de Sant Adrià. Té el mateix horari de funcionament que el TRAM. Pel que fa a les línies T5 i T6, acaben a la parada de La Farinera per garantir l’enllaç amb l’L1 de metro.

Els responsables del servei també recomanen altres alternatives per als usuaris que cobreixen alguns dels trams afectats: per exemple l’L1 de metro (Glòries, Marina, Clot), l’L2 (Clot – La Pau) i l’L4 (La Pau, Besòs, El Maresme i Selva de Mar). Una altra alternativa és l’R1 de Rodalies (Sant Adrià – Clot) i les línies de bus 7, H14, H16 i V21.

Obres també a l’L4

El tall al servei de tramvia coincideix amb unes altres obres importants a l’L4 del metro. L’objectiu és renovar el tram central de la línia, entre Bogatell i Verdaguer. En aquest cas també comencen el 26 de juny, duraran fins al 25 d’agost i s’executaran en dues fases. 

Es renovaran sis quilòmetres de via i s’instal·laran 12.000 metres lineals de carril d’acer, que es subjectaran amb 18.600 fixacions antivibratòries sobre una plataforma formada per 14.000 metres cúbics de formigó. Tot plegat tindrà un cost de 16,4 milions d’euros.