patinet elèctric de l'empresa Voi a Sevilla

(ACN) L’empresa de patinets elèctrics compartits Voi aspira aterrar a Barcelona si l’Ajuntament convoca finalment un concurs públic. La directora general de la companyia a Espanya i França, Charlotte Serres, també es mostra partidària que a la licitació hi optessin un nombre limitat d’operadors per evitar que en surtin molts d’escollits i hagin d’explotar menys vehicles, com ja va succeir amb la licitació de les motos i les bicis compartides.

Serres ha assegurat que Voi té molt d’interès a entrar a Barcelona, però ha volgut deixar clar que no ho farà si no disposa de llicències.

No hi som perquè no som un operador que s’imposa. Només hi entrem quan participem en una licitació que guanyem o ens atorguen llicències després d’una sol·licitud formal
Charlotte Serres, directora general de Voi a Espanya i França

Voi es troba en plena expansió des que va néixer a Estocolm el 2018 i després d’aixecar 300 milions de dòlars en rondes de finançament. És present en 11 països i una seixentana de ciutats. A l’estat, ha començat a oferir servei fa poques setmanes a Sevilla (1.000 patinets) i a Màlaga (300).

El concurs públic, sense data

La regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, va deixar entreveure aquesta primavera que el concurs potser no es convocaria. Per ara, els serveis jurídics de l’Ajuntament estudien com es podria plantejar. Abans de l’estiu, a més, Alarcón va explicar que TMB estudiava incorporar també vehicles de mobilitat compartida, una acció inclosa en el pla estratègic de l’empresa.

Aposta per la tarifa mensual

Actualment, Voi treballa amb tres tarifes diferents. En una es paguen entre 20 i 30 cèntims per minuts en funció de la ciutat més un euro per desbloquejar el patinet, mentre que les altres dues són quotes setmanals i mensuals, de 4 i 40 euros respectivament, en els casos de Sevilla i Màlaga. Serres confia que el model de tarifa mensual es consolidi, sobretot per a aquells usuaris allunyats del transport públic, i contribuir així a la intermodalitat.

Una altra empresa que va mostrar interès la primavera passada a entrar en el mercat de Barcelona en espera de la convocatòria d’un concurs és Dott. Creada també el 2018, disposa de 30.000 patinets en ciutats de Bèlgica, Alemanya, Itàlia, Polònia i França.