A partir de l’1 de gener agafar el metro, el tren, l’autobús o el tramvia serà, de mitjana, un 2,7% més car. L’increment de tarifes es notarà especialment a la T-10 d’una zona, que passarà dels 9,45 € que val ara a costar-ne 9,80,  fet que suposa un augment del 3,7%, dues dècimes per sobre de l’IPC de Catalunya.

Aquest increment de tarifes ha rebut el rebuig de les entitats socials. Albert Recio, vocal de la junta de la Federació d’Associacions de Veïns de Barcelona (FAVB), ha explicat a BTV que aquest nou augment de tarifes situa el preu del transport públic català per sobre del que es paga a ciutats com Viena, amb un nivell de renda mitjana notablement superior. Per això, Recio ha titllat l’increment de tarifes  d’“abusiva” i “injusta” i ha denunciat que perjudica els usuaris.

En aquesta mateixa línia, s’hi ha pronunciat Ricard Rigol, president de la Promoció del Transport Públic (PTP). En declaracions a aquest mitjà, Rigol ha lamentat que un cop més siguin els usuaris els que “paguin els problemes de finançament de les empreses del transport públic”. Rigol ha demanat que es canviï el model tarifari actual i que es busquin noves vies de finançament per al transport públic.

De fet, dilluns diverses entitats, entre les quals es troben la PTP i la FAVB, van publicar un comunicat conjunt en què proposen alternatives per millorar el finançament d’aquest tipus de transport, com per exemple, establir un cànon perquè les concessionàries de peatges reverteixin els seus beneficis en el transport públic o crear un tribut a les empreses que no disposin de transport col·lectiu. Al comunicat, les entitats també demanen que es desenvolupi la llei de finançament del transport públic, recollida a la Llei 9/2003 de la mobilitat.