En només dos anys l'AVE ha aconseguit fidelitzar gairebé la meitat dels viatgers que es despalcen a Madrid. Els últims mesos del 2009, fins i tot, va superar les dades de passatge del pont aeri. A part de consolidar-se, el servei encara ha crescut un 7% més en aquest segon any, i les parades intermitges també hi han tingut un paper important. Dels 5 milions 700.000 passatgers que han utilitzat l'AVE el 2009, un 53% va baixar del tren abans de Madrid, i van arribar fins la capital el 47% dels usuaris. Pel que fa a les tarifes, fins a un terç dels viatgers han utilitzat els grans descomptes que ofereixen els bitllets per internet. MARIBEL BAMBA, usuària "Lo mejor es la tarifa web, por internet. Más o menos el 50% del precio, más barato." JAVIER PORTILLO, usuari "Voy de centro de ciudad a centro de ciudad. El tiempo no es excesivo respecto al avión y, sobretodo, la comodidad." SANTIAGO PUJOL, usuari "Es confortable, es rápido, y sobretodo, pues que cuento que los horarios, que no me gastan faenas. Se adaptan bien a los horarios, no pierdo el tiempo en esperas." El perfil mitjà dels usuaris és el d'un home d'uns 44 anys, amb estudis universitaris i que utilitza l'AVE per motius de treball. Les dades també diuen que quasi la meitat dels clients es desplacen de manera freqüent, fins a dues vegades al mes de mitjana. A les enquestes que ha fet la pròpia operadora, els usuaris puntuen el servei amb una nota de més d'un 8 sobre 10. L'atribut més valorat, i amb diferència, és la puntualitat, i és que l'AVE compleix els seus horaris en un 98'5% dels trajectes. La possibilitat d'arribar en menys de 3 hores d'una estació cèntrica com la de Sants a una altra com la d'Atocha fa que cada vegada més passatgers s'hagin decidit pel corredor ferroviari.

Des que es van posar en marxa fa dos anys, els serveis de l’AVE que uneixen Barcelona, Saragossa i Madrid han registrat 11.587.827 clients i el trajecte pur entre Barcelona i Madrid ha traslladat un total de 5.711.207 usuaris. Durant el 2009,  el corredor Barcelona-Madrid van assolir una quota de mercat del 48,2%.

Els viatgers posen bona nota a l’AVE
La valoració global del servei per part dels viatgers és de 8,04 sobre 10 i l’atribut més valorat és la puntualitat. De fet, l’AVE ha assolit una puntualitat del 98,5% des de la seva posada en marxa. Per sota d’aquesta qualitat, els usuaris posen bona nota a la neteja dels combois, la rapidesa, el tracte i el servei de premsa.

La venda de billets per Internet creix un 39,8%
Respecte el primer any de funcionament de l’AVE Barcelona-Madrid, la compra de bitllets per Internet a través del web de Renfe ha augmentat un 39,8%. La venda a la xarxa ha suposat el 33%  dels bitllets venuts. Pel que fa als descomptes,  la Tarifa Web, que ofereix una rebaixa del 60%, ha estat la més utilitzada i més d’un milió de persones se n’han beneficiat.