Cada dia 13.000 persones es colen al metro. Són càlculs de TMB. Un dels punts negres de la xarxa és la Línia 1, que és on es detecten més viatgers sense bitllet. L'altre és l'estació de Passeig de Gràcia. Té molts accessos i això complica la feina dels vigilants de seguretat. Segons les estadístiques de Transports Metropolitans de Barcelona, l'1,11% dels passatgers entren sense pagar. Això representa un 25% més que l'any passat. Val a dir, però, que la plantilla de revisors ha augmentat proporcionalment i que per tant, es poden enxampar molts més infractors. Tot i això, des de Convergència i Unió es demana més recursos per lluitar contra el frau. Especialment, a les estacions que tenen el sistema antic de torns giratoris. EDUARD GARCIA, regidor de CiU "Hi ha estacions on tothom sap que a certes hores no paga ningú." A TMB consideren que el percentatge d'usuaris que viatgen sense bitllet és molt petit. De totes formes, no llencen la tovallola i aquest any s'ha augmentat la vigilància. ASSUMPTA ESCARP, presidenta de TMB "Hem fet un esforç de la línia de peatge." A més, es canviaran els antics torns giratoris per noves màquines validadores. El 2012 se substituiran els bitllets de cartró per unes targetes de plàstic. I l'últim pas seria instal·lar un sistema similar al que ja funciona als ferrocarrils de la Generalitat. En algunes estacions s'obliga als passatgers a validar el tíquet també a la sortida.

Segons dades de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), un 1,11% dels usaris del transport públic no paga bitllet. Per intentar-ho evitar, s’ha reforçat la plantilla de revisors i la del personal de seguretat. Per l’oposició, però, la mesura no és suficient. Demanen que es canviin totes les màquines validadores i així posar les coses una mica més difícils als infractors. També demanen que es reforci la vigilància a totes les estacions i a les franges horàries en les quals està obert el metro.