Les motos estan en el punt de mira. Els responsables de Mobilitat volen frenar dràsticament les xifres de sinistralitat i reduir-les un 40% en els propers vuit anys. L'any passat hi van haver més de 5.700 accidents de moto, la majoria per girs indeguts, per no respectar distàncies i semàfors i per manca d'atenció. El pla estratègic de la moto vol seguir potenciant dues mesures claus fins ara per disminuir els sinistres: el control amb càmeres als semàfors i les zones avançades per a motos. D'aquestes últimes n'hi ha 49 i a finals d'any s'arribarà a 63, però l'objectiu és estudiar noves ubicacions. El pla, amb 43 mesures, incidirà en el fet que el disseny urbà tingui en compte la circulació de motos. També s'ha fixat com a objectiu doblar les places d'estacionament a la calçada per als vehicles de dues rodes, i passar de les 52.000 actuals a 100.000. També s'estudiaran incentius per als bons conductors i s'analitzaran els criteris perquè les motos puguin circular, en funció de la densitat, pel carril bus.

En un futur es preveu la creació del web www.barcelonaenmoto.cat, un portal especialitzat amb formació en línia, consells per a motoristes i itineraris en moto per la ciutat.