La nova Diagonal podria semblar-se a aquesta. És el tram que va de la plaça de les Glòries fins al Fòrum. Una rambla, on els veïns passejen, els vehicles circulen pels laterals i els comerços tenen voreres amples i terrasses. JORDI WILLIAM CARNES, tinent d'alcalde d'Hisenda i president del 22@ "L'activitat comercial, econòmica d'aquests espais al carrer o l'accès directe des del carrer s'ha millorat moltísim. A la Diagonal, per les actuals característiques, és més difícil, no tens l'espai pel vetllador, per tenir una terrassa... I és en aquesta reflexió que creiem que donar-li aquella dimensió de gran avinguda on la gent pot anar, treballar, passejar, comprar, s'ha de reforçar." La reforma de la part central serviria per augmentar la velocitat del transport públic i aconseguir una millor connexió entre els barris emergents com aquest, el 22@, on ara hi conviuen grans empreses amb petits emprenedors. DOLORS BOATELLA, sòcia de Difuciència "Esperem que un projecte de reforma de la Diagonal pugui afavorir i millorar la mobilitat però també esperem que el procés d'obra no condicioni també i afecti negativament aquestes connexions perquè seran molts mesos d'obra i aquest és el punt que més ens preocupa. Tres anys o sis anys d'obra és un tema delicat." LLUÍS DE IZAGUIRRE, professor de l'Institut de Lingüística Aplicada de la UPF "M'engresca la idea de creuar tota Barcelona en bici. Però com a usuari de la bicicleta penso que s'hauria de millorar l'oferta en aquest sentit. No només les empreses perquè els seus treballadors puguin guardar la bici amb facilitat, rapidesa i seguretat, sinó també els cinemes, els grans espais públics haurien de tenir vigilància perquè els usuaris ens decidíssim a fer tots aquests trajectes en bici." Els projecte de reforma obliga, doncs, a reformular i readaptar aquests espais a les noves exigències tant del tram ja reformat com el que està pendent de fer-ho.