Una jardinera i dues pilones han estat suficient per millorar la mobilitat en una part del nucli antic de Sant Andreu al voltant de la plaça de Marià Brossa. El districte ha fet servir aquest mobiliari urbà per tallar un tram del carrer d’Arbúcies per tal d’evitar que els vehicles hi passin. A més d’aquest canvi, des del 27 de juny també s’han fet canvis de sentits de circulació a diversos vials i s’han tallat alguns trams de diversos carrers.

Són unes mesures que s’han implementat com a conseqüència de l’avançament de les obres de reurbanització del carrer Gran de Sant Andreu entre el carrer de Joan Torras i Campeny. Els veïns, que fa dos anys que reclamen canvis en la mobilitat, valoren molt positivament les modificacions.

Els veïns noten la disminució de trànsit

Només s’ha tallat un tram d’uns 30 metres de llargària del carrer d’Arbúcies, amb l’ajuda de la jardinera, però segons els veïns, ha complert l’objectiu d’evitar que els cotxes passin fent drecera per arribar a altres punts del barri de Sant Andreu. Ja fa temps que s’hi va prohibir el pas de furgonetes i camions, però centenars de vehicles passaven al llarg del dia per aquest carreró estret.

A més d’aquest tall, els veïns també noten en positiu els canvis de circulació d’alguns trams de vials com el cas de Servet o Baliarda. Els membres de la Plataforma per a la Distribució del Trànsit a Sant Andreu han parlat de la baixada de volum de trànsit. “Hi ha menys vehicles, hi ha vehicles, però n’hi ha menys, hi ha un trànsit acceptable que és el trànsit intern que és el que hem dit que creiem que hem de tenir”, explica en Pau Sotelo. Segons un estudi de la plataforma, abans d’aplicar-se aquests canvis per aquí havien arribat a passar uns 6.000 cotxes diaris en dies feiners.

S’estudiarà si els canvis són permanents

La Plataforma per a la Distribució del Trànsit a Sant Andreu fa dos anys que reclamen canvis en la mobilitat i s’han reunit diverses vegades amb representats del districte. Un dels últims canvis que es van fer va ser la col·locació de coixins berlinesos al carrer d’Agustí Milà, però els veïns no hi estaven d’acord.

Els veïns diuen que amb les modificacions que s’han fet ara tornen a recuperar el barri per al vianant, tot i que també matisen que s’han fet un cop acabat el curs escolar i, per tant, amb el trànsit ja disminuït. A més, asseguren que caldrà veure com afecta la reobertura del carrer de Sant Adrià quan es retiri la carpa provisional del mercat i es reobri el carrer Gran de Sant Andreu quan se n’acabi la reforma. En aquesta mateixa línia, el districte estudiarà si aquests canvis són permanents o temporals.

Demanen doble sentit de circulació al lateral de la Meridiana

Els veïns insisteixen que, a hores d’ara, només caldria dotar de doble sentit de circulació un tram del lateral de la Meridiana des del pont del Dragó. Això facilitaria l’accés a la zona oest de Sant Andreu des de les rondes i del passeig Valldaura sense haver de recórrer carrers pacificats de Sant Andreu.