Tres instituts i escoles situats a Pedralbes demanen al districte de les Corts que converteixi l’avinguda d’Esplugues en zona escolar 30. També exigeixen la instal·lació de sistemes per reduir la velocitat dels cotxes i més presència de Guàrdia Urbana en hores d’entrada i sortida escolar. La intenció és evitar accidents en un punt on cada matí i cada tarda s’hi concentren 4.000 estudiants, molts d’ells menors.

Un atropellament amb un menor ferit greu

De fet, un accident fa unes setmanes, quan un vehicle a molta velocitat va atropellar un infant que va precisar hospitalització, ha fet saltar les alarmes a les escoles Thau i Solc i l’Institut Pedralbes. Ja fa anys que reclamen pacificar aquesta avinguda.

Un menor va patir un accident en aquesta cruïlla fa unes setmanes

Agustí Olivares, director de Thau, lamenta aquesta situació i diu que les mesures que s’han pres fins ara són insuficients. Cal fer un pas més, diu, i demana radar, pacificació i coixins berlinesos per evitar la gran velocitats que agafen els vehicles que hi passen.

La implantació de zona 30, en estudi

Fonts municipals confirmen a betevé que estan estudiant amb el Departament de Mobilitat l’opció d’instal·lar una zona 30 en aquest entorn escolar.

La directora de l’Institut Pedralbes, Núria Vallduriola, demana agents de seguretat per regular el trànsit des d’abans de les vuit del matí, que és quan els estudiants hi comencen les classes. També apunta que la proximitat de Sant Joan de Déu i de la ronda de Dalt col·lapsa la zona i que indica: “No hi ha ningú que ho vingui a regular”.

En la mateixa línia, Núria Palà, directora de l’Escola Solc, explica a betevé que ja fa temps que van presentar un projecte per pacificar la via i demanar més Guàrdia Urbana, però que ja han passat molts anys i no han tingut resposta municipal.

Demanen més autobusos i més freqüència

La poca freqüència d’autobusos és una altra de les queixes dels responsables d’aquests centres educatius, que expliquen que això obliga moltes famílies a desplaçar-s’hi en cotxe. Citen com a problema principal la desaparició del 54 i les poques freqüències dels busos que hi arriben, com la línia V1.

De fet l’Institut Pedralbes ha fet una enquesta interna entre els més de 1.500 alumnes que té. Un 85 % s’hi desplacen en transport públic. Un 50 % dels estudiants que hi van en bus fan servir la V1. Un 41 % dels usuaris del bus considera que el servei és dolent i un 9 % el qualifica de molt dolent. Un 23 % assegura que el bus va tant ple que de vegades no obre ni les portes.

“En molts casos, quan els busos passen per les parades de les Corts, ja van plens i no s’aturen, cosa que fa que els estudiants arribin tard perquè s’han d’esperar un altre que triga força”, explica Vallduriola. El Consell Plenari del districte de les Corts ha acceptat un prec del Partit Popular en aquesta línia i ha assegurat que estudiarà amb Mobilitat el funcionament d’aquest servei i que, si cal, hi farà canvis.

TMB reconeix acumulacions a la V1

Fonts de TMB expliquen a betevé que, actualment, tant l’oferta com el servei d’aquesta zona és bona. Amb tot, reconeixen que sí que hi ha acumulacions de passatge a la V1 i es comprometen a estudiar com millorar el servei d’aquesta línia.

Pel que fa a la Línia 54 i l’Escola Solc, puntualitzen que la parada estava a 600 metres i que el 2018, amb la incorporació de les línies V1 i V5, es va millorar el servei. És més, amb la implementació de la nova xarxa de bus, es va millorar l’oferta i la cobertura territorial de la zona amb les línies V1, V5, 78, 63, 175, H2 i H4.