La direcció i l’AFA de l’Institut Pedralbes demanen que les principals línies de bus que uneixen els barris de Sants, les Corts i la Maternitat amb l’avinguda d’Esplugues tinguin més freqüència de pas a primera hora del matí. Asseguren que els alumnes viatgen sense distàncies de seguretat i s’acumulen a l’entrada de centre, tot i haver ideat un sistema d’entrades esglaonades.

Un problema que s’ha agreujat amb la pandèmia

La directora de l’institut, Núria Vallduriola, explica que la problemàtica “fa temps que dura però que aquest curs, amb la pandèmia, ha pres una rellevància especial”. Vallduriola assegura que els alumnes arriben “tots junts, sense poder mantenir les distàncies, tot i ser de grups bombolla diferents”.

Els alumnes s’esperen tots junts a la porta

Del mateix parer és María Jesús Montero, membre de l’AFA de l’institut, que assegura que de res serveix que el centre hagi preparat entrades esglaonades si els alumnes arriben tots a la mateixa hora, perquè els busos tarden entre 15 i 20 minuts, i “s’esperen junts a la porta de l’institut”.

Les principals línies afectades són la 78, la 175 i la V1, que uneixen els barris de Sants i les Corts amb l’avinguda de Pedralbes. Vallduriola recorda que l’institut és en un extrem del districte, en una zona amb molt pocs habitatges, i això obliga els alumnes a agafar el transport públic per assistir a les classes.

Entrada dels alumnes de l’Institut Pedralbes

Un carril bus polèmic

Per Vallduriola, millorar la freqüència de pas era una actuació més necessària que no pas instal·lar un carril bus just al davant del centre, cosa que ha comportat, segons explica, “més col·lapse” de trànsit. Això, en un curs —diu la directora— en què per la pandèmia “moltes famílies han decidit apostar pel transport privat”.

No és la primera vegada, des que es va implantar la xarxa de bus ortogonal, que els alumnes de les escoles de Pedralbes es queixen de la mala connexió del barri amb el centre de les Corts.