vaga iberia 2024

(ACN) Iberia ha reubicat 36.621 dels 45.641 viatgers afectats per les cancel·lacions com a conseqüència de la vaga de treballadors de “handling” convocada entre divendres i dilluns que ve, el 80,2 % del total. La convocatòria va obligar l’aerolínia a cancel·lar més de 400 vols d’Iberia, Iberia Express i Air Nostrum. Segons Iberia, es treballa per trobar seients a la resta d’afectats tot i la dificultat d’aquestes dates, coincidint amb la finalització de les vacances de Nadal i l’alta ocupació dels vols.

A banda, hi ha 4.900 viatgers més, un 10,7 %, que han sol·licitat el reemborsament de l’import dels bitllets. D’aquesta manera, Iberia ha aconseguit donar solució a un 90,9 % dels viatgers afectats, segons ha reivindicat en un comunicat.

Desconvocar la vaga ja no revertiria res

El director corporatiu de la companyia, Juan Cierco, ha assenyalat que encara que es produís una desconvocatòria d’última hora seria “impossible” reprogramar els vols per la “complexitat tècnica” que suposaria, ja que els passatgers ja hauran estat reubicats o bé ja hauran rebut l’import dels bitllets després de renunciar a viatjar.

“La mera convocatòria de la vaga ha provocat un perjudici importantíssim, sobretot a milers de viatgers, però també a més de 90 companyies aèries, incloses la mateixa Iberia i totes les del grup IAG, que ens hem vist obligades a cancel·lar centenars de vols“, ha lamentat Cierco.

Iberia recomana anar amb temps a l’aeroport

L’aerolínia recorda que aquells viatgers que ho desitgin encara poden sol·licitar canvis a través del web d’Iberia, les agències de viatge o el centre d’atenció al client i recomana facturar amb antelació a través de la pàgina web i acudir amb més marge de l’habitual a l’aeroport.

La raó de la vaga

Els sindicats CCOO, UGT i USO han convocat la vaga per protestar contra la negativa d’Iberia de fer el seu propi “autohandling” després d’haver perdut la concessió d’Aena per al servei de terra en vuit aeroports, entre els quals el de Barcelona. La companyia considera que fer “autohandling” és inviable econòmicament i defensa que amb la subrogació els treballadors mantindran tots els seus drets laborals.