La Generalitat valora ampliar la connectivitat ferroviària entre Barcelona i el Vallès Occidental amb un túnel pel corredor d’Horta, un projecte que s’havia posat sobre la taula ara fa gairebé 15 anys i que mai va fructificar. Segons el govern català, l’estudi d’aquest escenari “tindrà en compte possibles traçats d’un túnel per Horta que permetria captar noves demandes i fer serveis passants a Plaça de Catalunya“. El secretari de Mobilitat i Infraestructures, Marc Sanglas i Alcantarilla, ho ha exposat en el decurs de la reunió que han mantingut el Departament de Territori i representants del Consell Comarcal del Vallès Occidental i dels ajuntaments de la comarca, segons ha explicat la Generalitat.

Aquesta opció s’estudiarà en paral·lel a les actuacions de millora al corredor de l’R4 —com el túnel de Montcada, inclòs al Pla de Rodalies, i l’increment de freqüències— i juntament amb actuacions complementàries, que podrien millorar la connectivitat del sector del Parc de l’Alba i la UAB amb el Barcelonès Nord.

Doblar el túnel entre Barcelona i Sant Cugat

El Departament de Territori també ha anunciat que ha encarregat a l’empresa pública Ifercat que liciti la redacció de l’estudi informatiu per construir un túnel entre Barcelona i Sant Cugat del Vallès, un segon túnel de la línia que circula pel corredor de Vallvidrera que “permetria reduir el temps de trajecte i doblar la capacitat actual”, segons explica el govern català, i que “donaria resposta a la saturació actual de la línia dels FGC”, que registra més de 60 milions de viatges anuals.