Segons ha explicat a l’agència EFE una portaveu de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), els trens extremen la precaució al pas per l’estació i no circulen a més de 15 quilòmetres per hora en el tram afectat. Fonts de la companyia han explicat que “ha aparegut més aigua i sorra del que és habitual” a una zona peculiar des del punt de vista freàtic, per la proximitat al riu Besòs. TMB està en espera de l’informe que elaborin els geòlegs per conèixer la magnitud del forat. Per fer-ho s’esperarà a l’aturada del servei, de matinada.

El secretari general de CCOO del Metro Barcelona, Ignacio Pérez, ha assegurat a EFE que l’aparició del forat “posa en risc la circulació de trens” i ha demanat a TMB que paralitzi el servei en aquest tram. Pérez ha explicat que les vies de circulació de trens a la zona de Baró de Viver, de l’L1, “estan sobre una llosa de formigó que es troba inundada d’aigua i que ha produït un gran forat que dificulta el pas i posa en perill la seguretat dels passatgers”.

Des del Col·lectiu Independent del Metro s’assegura que l’origen del problema és la pujada del nivell de l’aigua freàtica que causa filtracions a les lloses de formigó que suporten les vies. “Hi ha trams en que les vies es flexionen”, han assegurat al seu perfil de Facebook. Afirmen que la inspecció de treball ha demanat que s’instal·lin sensors a la via per detectar moviments horitzontals o verticals i que es posin travesses a la via. Aquest col·lectiu també ha demanat que s’aturi el servei al tram “fins que s’instal·lin les mesures tecnològiques necessàries per garantir la seguretat dels treballadors”.