Les obres a l’L1 del metro segueixen aixecant polseguera una setmana després de l’inici. Són molts els usuaris que, al llarg de la setmana, han lamentat que el bus llançadora no cobreixi tot el tram del recorregut. Una demanda veïnal prèvia al tall i que TMB ja ha assegurat que no és viable.
Una altra de les queixes que fan els veïns és l’increment de vehicles privats. La FAVB ha alertat que alguns usuaris han decidit fer servir el cotxe per cobrir el tram que abans feien amb metro. Ho fan, asseguren, per la complexitat de les alternatives plantejades per TMB, agreujades per l’onada de calor i el temps de viatge. El responsable d’urbanisme de la FAVB, Camilo Ramos, ha explicat a betevé que molts usuaris veuen el cotxe com “la solució pràctica”.
Visites a les botigues però poques compres
Tot i això, hi ha usuaris que han preferit adaptar l’horari al nou recorregut. Admeten que el cotxe és el més còmode i reconeixen que ha incrementat la presència del vehicle privat, però també donen importància a l’ús del transport públic.
De fet, al llarg d’aquest cap de setmana, amb diumenge de comerços oberts, molts usuaris han passat per vies comercials com la rambla de Fabra i Puig, a Sant Andreu, i han entrat a les botigues. No ho han fet per consumir sinó per orientar-se, preguntant a botiguers si seguien el camí correcte cap a les alternatives de transport al metro.
Fer el tall en dos estius
La Federació d’Associacions Veïnals va criticar durament les obres a l’inici de setmana, en què lamentava que les obres es fessin de cop en un tram tan llarg. La FAVB critica que les tasques no s’hagin dividit en dos estius. Així, asseguren, es podria haver resolt la cobertura del trajecte amb una única línia de bus llançadora. En aquest sentit, també lamenten que en el període estival el nombre de personal a TMB disminueix. Tot i això, el conseller delegat de TMB, Enric Cañas, va explicar en una entrevista a betevé 91.0 fm que valoraven mantenir els horaris d’hivern en algunes línies d’autobús per cobrir la demanda de passatgers.