Imatge de Google Maps

A partir del 31 de maig, a les 10 h del matí, l’accés a l’estació Hospital Clínic (L5) pel carrer del Comte d’Urgell serà història. L’accés tancarà definitivament arran de les obres de perllongament de l’L8 de Ferrocarrils de la Generalitat. La raó és que es preveu construir la nova estació dels FGC just on ara hi ha el passadís i l’accés des de Comte d’Urgell, entre els carrers del Rosselló i de Còrsega.

Divendres, 31 de maig, s’instal·larà un tancament davant de les escales del passadís cap a les 10 h del matí, un cop passi el flux de l’hora punta matinal. Posteriorment, es desmuntaran totes les instal·lacions tant al passadís com a la boca de metro. L’alternativa per als usuaris de l’estació Hospital Clínic serà fer servir l’altra sortida, situada a la confluència del carrer de Villarroel i del Rosselló.

Una de les tres noves estacions de l’L8

La nova estació d’Hospital Clínic és una de les tres que es construiran per connectar les línies del Vallès i del Baix Llobregat dels Ferrocarrils de la Generalitat. És a dir, es connectaran les estacions de plaça d’Espanya i Gràcia. Les noves parades seran Hospital Clínic —on es podrà fer transbordament a la Línia 5 del metro—, Francesc Macià —on s’enllaçarà amb el TRAM— i, per últim, Gràcia, on ja existeix una estació per a les línies del Vallès.

Els primers sis mesos d’obres

Les obres d’aquest perllongament van començar el gener. En total s’han d’obrir uns quatre quilòmetres de túnel, i els treballs comportaran incidències a la Gran Via, entre els carrers de Llança i Vilamarí; també al carrer del Comte d’Urgell i la travessera de Gràcia. El punt més polèmic ha estat el del Parc de Joan Miró. Tot i que l’ocupació del parc serà menor del que s’havia previst inicialment, el veïnat continua lluitant per salvar l’arbrat.

Afectacions a banda, les previsions calculen uns cinc anys d’obres i una inversió total de 412 M €. El calendari del Departament de Territori fixa estrenar el nou tram de l’L8 dels Ferrocarrils entre el 2029 i el 2030.