Després de més de 15 hores d'obres, aquest matí la ronda de Dalt ha tornat a presentar l'aspecte habitual d'un cap de setmana. Els treballs de pavimentació que es van dur a terme ahir a la nit van obligar a tallar dos carrils de la circulació en sentit Llobregat, des de l'entrada 7, i només es va mantenir obert el carril ràpid. "Amb aquestes obres s'acaben les tasques de pavimentació previstes per aquest agost. Tot i que avui en aquest tram de la ronda ja s'hi circulava amb normalitat, ahir a la nit les obres van causar cues quilomètriques." Els talls van començar cap a les tres de la tarda, i a mesura que va anar avançant la tarda, el dos carrils tancats van causar fortes retencions. En molts moments, la circulació va quedar completament aturada abans d'arribar al tram afectat per les obres. "Un dissabte a la tarda, que estigui tant parada la ronda, impressionant." "Des de més enllà de la Vall d'Hebron està aturada la ronda, però aturada que a primera, primera, primera, i això no pot ser." "Clar fa un hora que hi sóc, sí que molesta, molesta molt." "Home penso que està bé, perquè hi ha molta gent que està fora, el que passa que clar, evidentment, caravana n'hi ha." Amb l'actuació de la setmana passada i la que s'ha fet fins a aquesta matinada, s'han renovat tres quilòmetres de la ronda de Dalt. Unes obres pressupostades en 380.000 euros.

A causa de les obres per rehabilitar el paviment, dissabte a a la tarda es van produir retencions des de l’entrada  7  fins a la 9. El trànsit era més fluid en els trams posteriors. A més del pas de circular de tres a un carril en aquesta zona, un cotxe avariat a l’altura de la sortida 6 va dificultar més la circulació.

Des de les 15 h de dissabte els operaris van treballar per extreure el paviment antic d’aquest tram. Durant tota la nit, s’han fet els treballs de pavimentació per acabar de renovar un total de 3,2 quilòmetres i 40.000 metres quadrats d’asfalt que han estat substituïts per una capa de rodament sonoreductor.


El cap de setmana passat ja van començar els treballs en la pavimentació en sentit Llobregat a la ronda de Dalt en el tram situat entre Barcelona i l’Hospitalet de Llobregat.  Les tasques de rehabilitació també van causar retencions a la via.

Cada estiu l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i el Consell Comarcal del Barcelonès programen actuacions per a la conservació i rehabilitació del paviment de les rondes, aprofitant que el volum de trànsit disminueix. Les rondes són la via amb més circulació de Catalunya, amb una intensitat mitjana diària que en algun tram superar els 160.000 vehicles.