El tramvia és el gran protagonista de la Diagonal. Es preveu que passi cada tres minuts, i que s'intercal·li amb busos ràpids que farien que el passatger tingués cada minut i mig un transport públic a l'abast. Això, però, només està assegurat si guanya l'opció del bulevard, la A. És més complicat amb la B. Sigui com sigui, el tramvia anirà a 17 quilòmetres per hora i podrà portar unes 6.400 persones per sentit i en hora punta. Es preveu entre Glòries i Francesc Macià una catenària electrificada a terra, s'epera que des d'ara fins a la seva implantació es desenvolupin sistemes més eficients als que ja es fan servir a ciutats europees, sense cables a la vista. Això però és el que posa en dubte Esquerra que considera que aquest sistema encara no està prou madur.
Sigui com sigui, el tramvia anirà a 17 quilòmetres per hora i podrà portar unes 6400 persones per sentit i en hora punta.
Es preveu entre Glòries i Francesc Macià una catenària electrificada a terra, s’epera que des d’ara fins a la seva implantació es desenvolupin sistemes més eficients als que ja es fan servir a ciutats europees, sense cables a la vista. Això però és el que posa en dubte Esquerra que considera que aquest sistema encara no està prou madur.