Un total de 245 controls policials es desplegaran cada cap de setmana a les carreteres catalanes fins a l'octubre. A la tasca dels efectius policials, s'hi afegiran la quinzena de radars mòbils que vigilaran la velocitat dels vehicles, principal causa dels accidents amb motos implicades. JOAN AREGIO, director del Servei Català de Trànsit "Ho farem en unes carreteres molt concretes que reuneixen la màxima accidentalitat." En el cas de la demarcació de Barcelona, les vies on s'intensificarà la vigilància són la C-17, la C-31, la N-II, l'autopista del Vallès i la C-55. L'actuació se centra en els caps de setmana, perquè és el període temporal que registra més motoristes morts. El perfil d'aquest col·lectiu més accidentat es correspon amb un home de 35 a 45 anys que condueix una moto de gran cilindrada. Des del col·lectiu reclamen més visibilitat per part dels altres conductors. JUAN MANUEL REYES, president de Mútua Motera "A las motos no nos ven y no nos hacemos ver. El usuario del coche tiene que ser consciente de que tampoco nos ve". En funció de com evolucionin les estadístiques fins a l'octubre, Trànsit decidirà si el pla de xoc es continua aplicant.

El pla contra la sinistralitat dels motoristes augmentarà els controls policials en cap de setmana. El dispositiu començarà el cap de setmana del 10 a l’11 de setembre i s’allargarà fins a finals d’octubre. 379 efectius policials vigilaran les carreteres que registren més sinistralitat. En total, es preveuen 245 controls policials cada cap de setmana.

També s’incidirà a evitar conduccions de risc. Una manera de posar-hi fre serà habilitar 15 radars mòbils i en línia. La vigilància es complementarà amb la feina de l’helicòpter del Servei Català de Trànsit i les patrulles de paisà dels Mossos d’Esquadra.

Es manté la sinistralitat mortal de motoristes

Durant els primers vuit mesos de 2011, 35 motoristes han mort a les carreteres catalanes. Aquesta xifra és similar a les registrades entre el 2000 i el 2009. El 2010, excepcionalment, es va reduir. Mentre que la sinistralitat en motoristes es manté, des de fa 10 anys descendeixen els accidents en general.

Els mesos en què es produeixen més sinistres són els d’estiu: juny, juliol i agost. De les 35 víctimes, 14 van morir a la demarcació de Barcelona, sis més que l’any anterior. Dos de cada 10 accidents de motos es produeix en una intersecció. En el 40% dels casos, no hi ha cap altre vehicle implicat.