Amb més de 47 quilòmetres, l'L9 i la 10 s'havien de convertir en la línies de metro més llargues d'Europa i comunicar barris que fins ara no tenien aquest servei, com ara el de Pedralbes. Pero la crisi i les retallades del govern de la Generalitat han fet que el futur d'algunes parades sigui incert. La tuneladora ja ha foradat el subsòl d'aquest punt, tot i que no hi ha ni rastre de la futura estació de Campus Nord. Encara no hi ha un calendari que determini quan serà una realitat, però professors i alumnes estan d'acord que l'arribada del metro a la zona facilitaria molt la mobilitat. ÀLEX RAMÍREZ, professor de la UPC "Per a molta gent que viu a Barcelona, sens dubte serà una gran cosa, perquè aparcar per aquesta zona és un malson." ANDREA DÍAZ, estudiant de la UPC "Vengo desde Arc de Trionf y para mí desde Catalunya me iría muy bien la Línia 9 porque viene directa y no tendría que hacer transbordos. Ahorarría bastante tiempo." Les obres de l'estació Camp Nou viuen una situació similar i segons els veïns estan aturades des de fa mesos. ANDREU GRAPÍ, veí de les Corts "El que és greu és que no ho sabem, és que l'unic que sabem és que hi ha retallades. És que ningú, ni els mitjans informatius, ni els veïns ni ningú en aquesta ciutat sap més enllà de l'ordre que escolta, de moment no es gasta res. Això com queda?" Entre les estacions de Campus Nord i Camp Nou, la futura L9 i 10 farà parada a Zona Universitària. Allà les obres avancen tímidament, tot i que el govern ja ha advertit que cap de les tres estacions no estarà enllestida fins que no trobi una font de finançament.