Les retencions a les sortides i entrades de les grans ciutats com Barcelona poden ser habituals aquest llarg cap de setmana de vacances. Per a un ús més òptim de les autopistes i autovies, el RACC desaconsella l'ús excessiu del carril esquerre per part dels conductors perquè, asseguren, redueix la fluidesa de les vies en cas de molta intensitat. Segons el club automobilístic, si es fessin servir els altres dos carrils, els conductors es beneficiarien d'un estalvi de temps aproximat d'onze minuts per cada 100 quilòmetres. A més, les maniobres brusques, com ara els avançaments fent eslàlom, provoquen una reducció dràstica de la velocitat de circulació, inclòs en el vehicle que les realitza. Segons el RACC, una conducció regular en moments d'alta intensitat, permetria que sortissin 425 vehicles més per hora. El RACC també ha llançat recomanacions per evitar lesions en cas d'accident. Una, passa per un ús correcte dels sistemes de retenció infantil d'acord amb l'alçada i pes de nens i nenes. L'any passat hi van haver 33 víctimes mortals menors de 14 anys, tot i que aquest grup d'edat és el que presenta un major descens. El RACC fa èmfasi també en què els ocupants del darrere portin cordat el cinturó. Un 23% dels morts en accidents de trànsit durant la Setmana Santa de l'any passat no duia cordat el cinturó.