Els motoristes són les principals victimes mortals d'accidents de trànsit a la nostra ciutat. De les 40 persones que van perdre la vida l'any passat, 20 eren conductors de motocicleta o ciclomotor i dos eren acompanyants que viatjaven darrere la moto. Malgrat que l'any 2009 van morir als carrers de Barcelona 9 persones més que l'any anterior, van haver-hi 129 accidents menys. De fet, en els útlims 10 anys s'ha reduit el nombre d'accidents un 24% i es tanca així l'any passat amb la xifra més baixa d'accidentalitat dels últims 20 anys. Les causes, en el cas dels conductors són, principalment la manca d'atenció mentre es condueix, desobeir els senyals i no respectar la distància de seguretat entre vehicles. L'altre cara de la moneda són els vianants. L'any passat van morir a la ciutat 9 vianants, majoritàriament gent gran, per no respectar tampoc les normes de circulació. Creuar fora del pas de vianants o desobeir els semàfors són els principals causes en aquests casos Per tot plegat, l'Ajuntament posarà en marxa una campanya de sensibilitazació, juntament amb la Guar`dia Urbana i Bombers per conscienciar de les mesures de segueretat al carrer.

Segons un informe de l’Ajuntament, el 2009 hi va haver 9.760 accidents de trànsit a Barcelona, 129 menys que l’any anterior. És la xifra d’accidentalitat més baixa en els últims 20 anys.

També baixa el nombre d’accidents amb víctimes i el nombre de ferits. L’ excepció és el nombre de víctimes mortals que puja. L’any passat van morir 40 persones en accidents de trànsit a la ciutat, nou més que el 2008. D’aquestes, 22 eren conductors, dos passatgers de vehicles i 16 vianants.

Conductors de motos i vianants, els més vulnerables
També torna a créixer -un 2,5%- el nombre de motos i el de bicicletes -4,5%- implicades en accidents. Baixa, però, la xifra de ciclomotors. De les bicicletes implicades en accidents durant 2009, 130 pertanyen al servei públic Bicing.

Pel que fa a les causes dels accidents, la més comuna torna a ser la manca d’atenció en la conducció. La segueixen el fet de no respectar distàncies i desobeir els semàfors.