La data assenyalada és el 19 d'octubre. Serà quan la Comissió Europea farà públiques les infraestructures prioritàries dins la Unió. I tot apunta que el corredor Mediterrani s'inclourà en aquesta llista. Avui una de les veus autoritzades, el president de la Comissió de Transports del Parlament Europeu, Brian Simpson, ha assegurat que el corredor del Mediterrani és "crucial" i "absolutament imperatiu". BRIAN SIMPSON, president de la Comissió de Transports del Parlament Europeu "Si l'altra velocitat francesa s'interromp a Perpinyà i l'espanyola es talla a Barcelona, no cal ser un geni per veure que allò més beneficiós seria connectar-les." Pel que fa a l'altra alternativa, el corredor central, el comissari n'apunta l'elevat cost econòmic. BRIAN SIMPSON, president de la Comissió de Transports del Parlament Europeu "Quan et poses a fer forats a les muntanyes el cost de l'obra esdevé molt i molt car" Mentre que per Catalunya el corredor mediterrani és clau, Aragó continua reclamant el corredor central que enllaça l'estat espanyol amb França a través dels Pirineus. La presidenta aragonesa, Luisa Fernanda Rudi, ha tornat a defensar aquesta infraestructura davant del president de la Comissió Europea, José Manuel Durao Barroso que és qui ha de decidir. A tot això, aquí, una vintena d'Ajuntaments de la zona B-30, que va des de Martorell fins a la Roca del Vallès, han fet front comú per reclamar una infraestructura que consideren un eix fonamental per al desenvolupament de l'economia catalana