Tot i la vaga, les estacions es mantenen operatives. L’aturada afecta els serveis de distribució i manteniment de bicicletes, fet que suposa que, malgrat que els usuaris poden fer servir el Bicing, hi hagi una distribució irregular de les bicis en la xarxa d’estacions de la ciutat. Normalment, les estacions de la part baixa acostumen a quedar plenes i les de la part alta, buides: un fenomen habitual que els treballadors acostumen a corregir. Aquest dissabte la jornada s’ha viscut amb força normalitat pel que fa a usuaris.
La vaga arriba a l’equador
Els treballadors tenen previst continuar les aturades fins al 31 de juliol. Hi ha convocades jornades de vaga cada dia menys dimarts i dijous. Els dissabtes es fan dos torns de vaga: de 7 a 11 h i de 16 a 20 h. Els diumenges, en canvi, no hi ha servei de la mitjanit a les quatre de la matinada. Entre setmana els treballadors preveuen tres trams de vaga els dies convocats, que són dilluns, dimecres i divendres. Les aturades d’aquests dies són de 8 a 12 h, de 16 a 20 h i de 23 a 3 h.
El primer torn d’aturades d’aquest dissabte 22 de juliol ha tingut el 100% de seguiment dels treballadors segons CGT, que ha avançat que s’ha creat una caixa de resistència perquè els treballadors “aguantin el que calgui” amb la vaga. Des del comitè asseguren no entendre com de moment ni Ajuntament ni l’empresa Clear Channel, responsable de Bicing, els han atès després de vuit jornades de vaga. Afirmen que tant el consistori com l’empresa l’únic que fan és passar-se la pilota entre uns i els altres. Sergio Fernàndez, membre del comitè de Bicing ha afirmat a betevé que ara només tenen previst la vaga fins al 31 de juliol, però que si no se soluciona el conflicte, tenen previst continuar mobilitzant-se. “Fins que no se solucioni, el Bicing no tornarà a funcionar”, conclou Fernández.
Protesta al ple
Els treballadors del Bicing han organitzat diverses protestes, la darrera mobilització ha estat aquest divendres al ple municipal. Des del comitè d’empresa han demanat a l’Ajuntament que canviï el plec de condicions del nou concurs per gestionar el servei perquè si no asseguren que se’ls està “condemnant a 10 anys més de precarietat laboral”. La regidora de mobilitat, Mercedes Vidal, ha assegurat que la continuïtat dels treballadors està garantida en el plec de condicions, i que el conflicte és una “discrepància salarial” entre l’empresa que des del 2007 gestiona el servei i els treballadors.