Durant el sisè dia de vaga els usuaris poden tornar a tenir problemes per trobar bicicletes a les estacions, en especial de la part alta de la ciutat. En canvi, a la part baixa es redueixen les places d’aparcament. No hi ha servei de reposició i, per tant, aquesta tendència no es corregeix. Els treballadors demanen que s’implantin millores salarials i de condicions laborals en un conveni col·lectiu. Les vagues es mantindran fins al 31 de juliol.

L’estació 321 del Bicing al carrer de Pàdua s’ha llevat plena de bicicletes. Poca estona abans que comencés la vaga del servei, 22 dels 27 ancoratges eren plens. Però en poc menys de mitja hora ja començat el primer tram de vaga del metro de 8 a 12 h, la imatge era totalment diferent. Tan sols hi quedaven quatre bicicletes.

És la tendència habitual del Bicing que els reposadors s’encarreguen de corregir. Mouen les bicicletes per buidar les estacions plenes i portar efectius allà on n’hi faltin. Però durant la vaga aquesta feina no es fa i els usuaris es troben amb dificultats per trobar vehicles o aparcaments segons la zona. En general, la part alta de la ciutat es buida, i la part baixa s’omple.

 

Els treballadors del Bicing reclamen millores salarials per corregir els 950 euros mensuals que cobren. Demanen un conveni col·lectiu que inclogui millores i que els protegeixi quan el servei surti a concurs cada 10 anys. Per això han convocat 15 jornades de vaga durant el mes de juliol. Cada dia, menys els dimarts i els dijous, des del 12 fins al 31 de juliol.

Vaga per hores

Els treballadors preveuen tres trams de vaga durant els dies feiners (dilluns, dimecres i divendres): de 8 a 12 h, de 16 a 20 h i de 23 a 3 h. Els dissabtes són dos torns de vaga: de 7 a 11 h i de 16 a 20 h. Els diumenges, en canvi, no hi ha servei de la mitjanit a les quatre de la matinada. Durant aquests horaris no treballen ni els reposadors de bicicletes ni el servei de reparació.